Bekal Makan Ayah #1

By Athirah | Coral Tulip - Saturday, December 07, 2019


1. Protein : Salmon grilled with turmeric, no salt : 180 kalori
2. Carbohydrates : White rice, carrots : 200 kalori
3. Fiber : Lettuce, carrots : 15 kalori

Jumlah : 395 kalori

Kiraan kalori ni hanya dari pencarian di Google, untuk kita agak-agak sahaja ya. Bila kita tahu apa yang kita makan, baru kita akan mula sedar dan tahu memilih apa yang terbaik. InsyaaAllah, buat label Makanan Sihat pula di blog ni.

  • Share:

You Might Also Like

11 Comment

  1. Food presentation sangat cantik. Mesti berselera nak makanπŸ˜‹.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih.. Harap-harap tak hilang presentation sepanjang perjalanan sampai waktu lunch tu

      Delete
  2. makanan berkhasiat sama mcm anak bujang buat setiap hari utk dia

    ReplyDelete
  3. Wah... sedap betul nampak salmon tu... terliur sungguh... πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹

    ReplyDelete
  4. kita dari dulu tak pandai kira kalori πŸ˜…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula-mula tu, kita tengok app! Google kejap kalori. Lama-lama terbiasa, macam boleh agak dah. Hmm mi kari ni 1000 kal ada ni. Sambil tangan menyuap makan.. πŸ˜‚

      Delete