"Athirah~ Lagi 16 hari!,"

By Rara - Friday, October 28, 2011



Lagi dua minggu. Sungguh menakutkan. Kalau kira hari memang lah, 16. Tak cukup nak kira pakai tangan. Ikut minggu, nah kau. Satu, dua.

Tapi, sudah menjadi kebiasaan bagi saya :

"As days towards the examination decreases, the tenses will decrease,"

Semakin dekat, semakin bertenang. Alhamdulillah, berkat doa semua yang mengenali saya, saya dapat menghadapi ujian ini dengan tenang. Bagi saya, saat-saat sebelum tibanya hari tersebut adalah "ujian" yang sebenar. Hal yang demikian kerana, saat-saat inilah yang menentukan hala tuju kehidupan saya dalam masa akan datang. Mungkin bukan untuk selama-lamanya, tetapi gambaran tersebut sepatutnya sudah wujud. Jika apa yang saya ingin mencapai apa yang saya impikan selama ini, maka besar kemungkinan ujian ini merupakan penentu hala tuju hidup saya, sekali lagi saya ulang, mungkin. Kita hanya mampu merancang.

Ghairu mufiid betul post aku kali ini.  

  • Share:

You Might Also Like

2 Comment