Ragam orang study Sejarah.

By Rara - Thursday, September 08, 2011

1. Jenis menghafal macam hafal Quran. Sampai terangguk-angguk lagi. Jenis ni biasa nampak kat sekolah agama. Budak sekolah agam memang suka hafal sebab dorang memang terer hafal! Cemburuuu. Saya hafal teruk. Tapi insya Allah, sekali dah ingat, jangka masa untuk terus ingat panjang. 
 
2. Jenis buat nota ringkas, peta minda. Ni banyak dalam kalangan budak cina kot! Dorang kan terer. Saya belum siap lagi nota untuk sejarah. Buat kat flash card. Tingkatan Lima tinggal lagi 2 bab je belum. Kena cepat2 buat, nanti Ayah marahh. :P

3. Study last minute. Ni paling famous, ada di mana-mana. Sampaikan pengawas peperiksaan dah panggil masuk pun pegang BUKU TEKS lagi.

4. Spot la, apa lagi !

P/S. Berdasarkan pemerhatian sendiri di sekolah. :D Just for fun, no offence. Apa-apa pun, semoga kita semua dapat menjawab sejarah dengan baik. Nak pergi overseas kan kena A+. ^^

  • Share:

You Might Also Like

0 Comment