Setiap kali berdoa untuk diri sendiri, jangan lupa mendoakan kawan-kawan.. Insya Allah semua tu akan balik kepada kita. Teruskan berdoa, berdoa, dan berdoa. Ramadhan tinggal lagi beberapa hari je ni. Penuhkan dengan amalan-amalan baik. Tak semestinya kena baca Quran 24/7, atau soalat hajat tanpa henti.. Kalau dah berjaya tinggalkan perkara yang sia-sia pun dah cukup bagus. Budaya kita 10 Ramadhan terawal je sibuk tarawih, 10 Ramadhan terakhir sibuk dengan raya.. Kalau dengan keluarga, boleh mengeratkan hubungan slaturrahim, alhamdulillah sudah dikira suatu ibadah.. Yang tak sedapnya, lelaki & perempuan tanpa ikatan yang menghalalkan mereka berdua-duaan juga sibuk mencari pakaian sedondon dan sebagainya..
"Buat benda baik tak mudah, tapi tinggalkan benda buruk tak sukar, kan?"Insya Allah, asalkan ada usaha, Allah nilai semua tu.. :)
0 Comment