Terbongkar suatu rahsia..
By Rara - Tuesday, February 16, 2010
Salam sejahtera kepada sekalian penghuni Bumi ciptaan Tuhan yang tiada satu pun sama di dunia ini. Betapa agungnya ciptaan Tuhan.. Bagaimanakah telah Tuhan menciptakan berbilion kuasa tiga makhluknya yang tiada satu pun persamaan di antara satu sama lain. Patung-patung Teracota baru 8000 jenis. Semua ciptaan Tuhan yang berhidung, bermata, bertelinga, dan yang paling penting, berakal, jalan ke hadapan. Pernah terlihat seseorang berjalan ke belakang selain disengajakan oleh seseorang itu? Tunjukkan kepada saya! Seolah-olah ada suatu kuasa yang tak dapat dilihat, di mana ia mengawal segala pergerakan kita. Segala pergerakan awan, air, sungai, tumbuh-tumbuhan.. Kenapa kucing tak boleh bercakap? Kenapa semua kucing berjalan menggunakan empat kaki? Kalau diajar, boleh je kucing berjalan menggunakan dua kaki. Tapi kenapa tidak? Seolah-olah ada kuasa yang mengarah kucing untuk berjalan menggunakan empat kaki.. Bersyukur kerana diberikan akal untuk berfikir. Nak pergi perpustakaan lah. Nak buat kajian pandangan agama2 besar di dunia. Hee
Ok, rahsia apa?? Kawan-kawan, saya pakai kanta lekap! Kalian tahu?? Mesti tak kan. Sebab saya tak pakai, tapi saya pakai. Tak faham? Teruskan membaca. Pada hari Sabtu yang lalu, kami tiga beradik telah bersiar-siar dari waktu solah Zuhur sehingga solat Maghrib *betul!*
Sebenarnya Abang kena kumpul gigi. Gigi-gigi yang doktor gigi cabut, macam minta sedekah juga lah. Tapi dengan cara baik serta tujuan pembelajaran. Maka, kami pun berkunjunglah ke serata Shah Alam, mana-mana yang kami ras ada klinik gigi sambil membawa botol kaca Prego barangkali. Tidak, tidak, botol madu Ayah yang dah habis. Banyak klinik doktor gigi tak ada. Kalau ada, dia hubungi abang.
*Ayah minta tolong carikan contact kat phone dia yang hilang. Hp canggih sangat*
Dah penat pusing-pusing satu Shah Alam cari gigi, Abang bawa pergi kedai bag best (kawan dia kata). Beg perempuan lah. Murah katanya. Tu penting. Jumpa girlfriends abang kat sana. Lawa la juga barang-barang yang akak tu jual. Harga pun berpatutan. Tapi hari ni tak bawa duit, so pandang je lah. Selain mencari gigi, kami punya konspirasi lain. Rahsia anak-anak Dr. Noor Zari. Ummi Ayah tak boleh tahu :b
Kanta lekap berwarna! Saya nak beli kanta lekap berwarna. Tak pastilah sama ada betul atau tidak terjemahan ke Bahasa Melayu kebanggaan kita semua ni. Apa yang penting ialah difahami, bukan begitu? Lama lah juga cari kanta lekap tu. Bukan semua kedai cermin mata ada. Banyak yang dah habis stok, nak raya cina kan. Semua orang pun nak tukar warna mata dia, termasuklah saya.
Saja nak tahu bagaimana rasanya mengenakan kanta lekap. Kanta tu lekat kat mata kita kann. Takkan abang je boleh rasa! Saya pun nak jugaa. Biasalah, remaja. Harga Remaja (komponen sastera Tingkatan 4). Sekurang-kurangnya saya mencuba sesuatu yang positif. Adalah sikit negatif. Setiap kelebihan, mesti ada kekurangan. Apa yang penting bagi seseorang remaja ialah, tidak mengganggugat pembelajarannya. Pengetahuan tu penting. Sekaranglah masa untuk kita baca semua buku yang terdapat di perpustakaan. Nanti dah masuk universiti, tak sempat dah. Tinggal lagi dua tahun ni. Kena baca semua!
Berbalik kepada kanta lekap. Survey2, ada satu kedai terbaik ni. Kedai Melayu. Tapi takde stok :( Pergi PAS, ada, tapi penjual tu macam tak nak layan je. Tak faham langsung. Yang takde duit & tak belajar bersungguh2 & terpaksa jadi jurujual tu awak, bukan saya. Saya mampu beli, lah. Saya dah kaya tau, hari tu dapat straight A semua orang pun nak bagi duit :D Jumpalah kawan-kawan tusyen cikgu Noraini. Semua peminat-peminat saya, lambai2. Sorry tak dapat nak tandatangan, tangan lenguh lah.
Akhir sekali, pergi ke kedai Seksyen 7, ada juga. Hazel Brown. Wee. Orang tu jual air murah, jadi abang tak kasi beli. Abang suruh guna yang ada kat rumah je, baki dia punya. Baru guna Januari lalu, jadi belum expired. Ok
Belajar pasang je hampir sejam. Tu baru untuk mata kanan, sebelah je. Haha! Takuuuut :D Dahlah bulu mata panjang kan, asyik tersangkut je. Susahlah pakai. Nampak aneh ke? Tak lah sangat, sebab masih mengekalkan warna asal, Dark Brown. Cuma cerah sikit. Hari pertama pakai tunjuk2 kat Hakim sebab Ummi suruh beli roti Nan Cheese dan ayam tandoori. Semua pandang2. Haha! Mahal nii. Satu hari RM2!
Nak tanggal pun bukan suatu perkara yang mudah, kali pertama lah katakan. Lama2 biasa kot. Kena beli air untuk contact lens ni. Dah nak habis, nanti tak boleh pakai dah.
Happy Birthday, Ummi! Saya & Haziq buat kad untuk Ummi, print gambar kami. Hehe. Semalam kami pergi ke air terjun, tanpa dirancang. Nenek ajak hari sebelumnya, tapi ayah tak layan. Ayah tengah buat kerja masa tu. Siapa suruh tanya.
Ok, rahsia apa?? Kawan-kawan, saya pakai kanta lekap! Kalian tahu?? Mesti tak kan. Sebab saya tak pakai, tapi saya pakai. Tak faham? Teruskan membaca. Pada hari Sabtu yang lalu, kami tiga beradik telah bersiar-siar dari waktu solah Zuhur sehingga solat Maghrib *betul!*
Sebenarnya Abang kena kumpul gigi. Gigi-gigi yang doktor gigi cabut, macam minta sedekah juga lah. Tapi dengan cara baik serta tujuan pembelajaran. Maka, kami pun berkunjunglah ke serata Shah Alam, mana-mana yang kami ras ada klinik gigi sambil membawa botol kaca Prego barangkali. Tidak, tidak, botol madu Ayah yang dah habis. Banyak klinik doktor gigi tak ada. Kalau ada, dia hubungi abang.
*Ayah minta tolong carikan contact kat phone dia yang hilang. Hp canggih sangat*
Dah penat pusing-pusing satu Shah Alam cari gigi, Abang bawa pergi kedai bag best (kawan dia kata). Beg perempuan lah. Murah katanya. Tu penting. Jumpa girlfriends abang kat sana. Lawa la juga barang-barang yang akak tu jual. Harga pun berpatutan. Tapi hari ni tak bawa duit, so pandang je lah. Selain mencari gigi, kami punya konspirasi lain. Rahsia anak-anak Dr. Noor Zari. Ummi Ayah tak boleh tahu :b
Kanta lekap berwarna! Saya nak beli kanta lekap berwarna. Tak pastilah sama ada betul atau tidak terjemahan ke Bahasa Melayu kebanggaan kita semua ni. Apa yang penting ialah difahami, bukan begitu? Lama lah juga cari kanta lekap tu. Bukan semua kedai cermin mata ada. Banyak yang dah habis stok, nak raya cina kan. Semua orang pun nak tukar warna mata dia, termasuklah saya.
Saja nak tahu bagaimana rasanya mengenakan kanta lekap. Kanta tu lekat kat mata kita kann. Takkan abang je boleh rasa! Saya pun nak jugaa. Biasalah, remaja. Harga Remaja (komponen sastera Tingkatan 4). Sekurang-kurangnya saya mencuba sesuatu yang positif. Adalah sikit negatif. Setiap kelebihan, mesti ada kekurangan. Apa yang penting bagi seseorang remaja ialah, tidak mengganggugat pembelajarannya. Pengetahuan tu penting. Sekaranglah masa untuk kita baca semua buku yang terdapat di perpustakaan. Nanti dah masuk universiti, tak sempat dah. Tinggal lagi dua tahun ni. Kena baca semua!
Berbalik kepada kanta lekap. Survey2, ada satu kedai terbaik ni. Kedai Melayu. Tapi takde stok :( Pergi PAS, ada, tapi penjual tu macam tak nak layan je. Tak faham langsung. Yang takde duit & tak belajar bersungguh2 & terpaksa jadi jurujual tu awak, bukan saya. Saya mampu beli, lah. Saya dah kaya tau, hari tu dapat straight A semua orang pun nak bagi duit :D Jumpalah kawan-kawan tusyen cikgu Noraini. Semua peminat-peminat saya, lambai2. Sorry tak dapat nak tandatangan, tangan lenguh lah.
Akhir sekali, pergi ke kedai Seksyen 7, ada juga. Hazel Brown. Wee. Orang tu jual air murah, jadi abang tak kasi beli. Abang suruh guna yang ada kat rumah je, baki dia punya. Baru guna Januari lalu, jadi belum expired. Ok
Belajar pasang je hampir sejam. Tu baru untuk mata kanan, sebelah je. Haha! Takuuuut :D Dahlah bulu mata panjang kan, asyik tersangkut je. Susahlah pakai. Nampak aneh ke? Tak lah sangat, sebab masih mengekalkan warna asal, Dark Brown. Cuma cerah sikit. Hari pertama pakai tunjuk2 kat Hakim sebab Ummi suruh beli roti Nan Cheese dan ayam tandoori. Semua pandang2. Haha! Mahal nii. Satu hari RM2!
Nak tanggal pun bukan suatu perkara yang mudah, kali pertama lah katakan. Lama2 biasa kot. Kena beli air untuk contact lens ni. Dah nak habis, nanti tak boleh pakai dah.
Happy Birthday, Ummi! Saya & Haziq buat kad untuk Ummi, print gambar kami. Hehe. Semalam kami pergi ke air terjun, tanpa dirancang. Nenek ajak hari sebelumnya, tapi ayah tak layan. Ayah tengah buat kerja masa tu. Siapa suruh tanya.
0 Comment